آمار کلاس ساکت - .:::: کارگـــــــاه هنر::::.
طراح قالب : مدرسه خلّاق
نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1392/09/20
این پست هم مخصوص مربی های پرورشی و تربیت بدنی ست که همیشه دنبال ایده ای برای اجرای مسابقه متناسب با مناسبت ها و جشن ها هستند.

بولینگ هندوانه ای تقدیم به همکاران خوبم :)




در روز دوشنبه مورخ 15/ 7 / 1392   به مناسبت خجسته سالروز ازدواج حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه (س) در آموزشگاه امام علي(ع) مراسمي برگزار شد.
در اين مراسم با چيدن سفره ي عقد نمادين، ساده و معنوي ، شكوه و بزرگي اين روز براي دانش آموزان توضيح داده شد.
در آخر با پذيرايي از دانش آموزان شادي اين روز مضاعف و دوچندان شد.









همه سور و سات عید یک سو و دغدغه ی رنگ آمیزی تخم مرغ های عید یه سوی دیگر! از پیر و جوان و زن و مرد عاشق رنگ کردن تخم مرغ های سفره ی هفت سین هستند و من هم از این امر مستثنا نیستم. دیشب تجربه ی جدیدی در رنگ آمیزی تخم مرغ ها داشتم که دلم می خواد در اینجا تصاویرش رو بذارم.

تخم مرغ برنجی!!!!

مواد لازم : برنج به مقدار لازم

تخم مرغ : (ترجیحا پلاستیکی) : باز هم به تعداد لازم :)

رنگ غذا (رنگ خوراکی) به رنگ های دلخواه : می تونید سه رنگ اصلی(قرمز-آبی-زرد) رو بخرید و بعد با هم ترکیب کنید و رنگ های جدید بسازید.

خب حالا دست به کار می شویم برنج را به میزان نیاز برداشته و در رنگ ها می ریزیم و حدود 20-30 دقیقه نگه می داریم تا رنگ ها حسابی به خورد برنج برود و برنج رنگ بگیرد.

بعد از نیم ساعت خیساندن برنج ، برنج را با صافی از آب رنگی جدا می کنیم و در ظرف قرار میدهیم تا خشک شوند. وقتی مطمدن شدیم که دانه های برنج خشک شده اند روی تخم مرغ ها را به چسب آغشته می کنیم و سپس در ظرف برنج می غلطانیم. یک بار به طور کامل روی تخم مرغ را کاملا برنجی می کنیم. سپس چند دقیقه صبر می کنیم که لایه ی اول خشک شود. بعد از خشک شدن لایه اول دوباره چسب می زنیم و یک لایه ی دیگر برنج روی تخم مرغ می پاشیم تا کاملا تخم مرغ برنجی شود.

این هم نمونه ی کار من!


تخم مرغ کاموایی!

خیلی ساده است با کاموای رنگی و چسب به راحتی می توان تخم مرغ را تزیین کرد.

تخم مرغ پولکی!

تخم مرغ پولکی هم خیلی ساده است و هم خیلی نمای شیکی به سفره ی هفت سین می دهد. روش چسباندن پولک به تخم مرغ هم مثل برنج است. خیلی ساده و شیک...



چیزی به تحویل سال نمانده، پیشاپیش سال نو مبارک...

نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ جمعه 1391/06/03
نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1391/06/01
در میان وبگردی های روزانه و به دنبال ایده های بکر و جدید برای تدریس، به تصویری برخوردم که بسیار برام جالب بود و باعث شد که اقدام به پست این مطلب کنم.

نمی دونم شما در دوره ی تحصیلی تون با درس جغرافیا چقدر می تونستید(یا می تونید) ارتباط برقرار کنید ، اما باید اعتراف کنم که خودم هیچ وقت از این درس به قدر کافی لذت نبردم. مثلا خوب یادم هست که دلتا و جلگه و بعضی تعاریف از این قبیل را خوب درک نکردم و یا جایگاه استان های ایران یا همسایگان ایران را در نقشه یاد نگرفتم. شاید به این دلیل که روش های یادگیری در آن زمان بر مبنای حفظیات بود و من با حفظیات چندان رابطه ی دلچسبی نداشتم.

اما دیدن این تصویر راهکاری عملی برای یادگیری نقشه ی جغرافیایی پیش پایم گذاشت آن هم به صورت برجسته و با استفاده از سنگ هایی که در طبیعت به وفور یافت می شود.



ایده ی تدریس: دانش آموزان را گروه بندی کنید و به هر یک از گروه ها یک استان را واگذار کنید. از آن ها بخواهید سنگ هایی را در محیط پیدا کنند که شکلی شبیه نقشه ی جغرافیایی آن استان دارند. آن را با توجه به ویژگی های محیطی آن استان (کوهستانی ، جلگه ای و...) رنگ آمیزی کنند. مرکز استان را روی سنگ بنویسند یا با یکی از بناهای تاریخی یا کهن مشخص کنند(مثلا در استان خوزستان نماد چغازنبیل را رسم کنند یا تصویر پل معلق را بکشند) و... در آخر استان های را در کنار هم روی یک مقوای رنگی بچسبانید و نقشه ی سنگی ِ ایران را در کلاس نصب کنید. مطمئنا دانش آموزان از انجام این کار گروهی لذت خواهند برد.

* ایده ی این تدریس بسته به خلاقیت معلم می تواند دانش آموزان را بیشتر درگیر کند.

* روش بالا تنها یک پیشنهاد است و ممکن است نقص های زیادی داشته باشد.

* لطفا در صورت بروز مشکل در باز شدن صفحات وبلاگ یا قالب صفحات، اطلاع رسانی فرمایید.

نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ سه شنبه 1391/04/20
سلام. راستش را بخواهید اینقدر با این بطری های پلاستیکی کارهای زیبایی می توان انجام داد که آدم به وجد می آید که البته مناسبتی نداشت که در وبلاگ کلاسم قرار دهم. و تنها چند کاردستی را که ساختش برای بچه های عزیز ساده است انتخاب کردم که در چند پست روی وب کلاس ساکت قرار خواهم داد.

در این پست یک کاردستی زیبا و ساده برای بچه های خوب و نازنین قرار دادم.
امیدوارم همراهان وبلاگ کلاسم بپسندند.

نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ شنبه 1391/03/06
حالا که نتیجه ی ارشد، ما را تا در تربیت معلم هم نمی رساند چه برسد به دانشگاه تهران و علامه طباطبایی و این حرف ها ، تصمیم گرفتم با دکتر زیگ روانشناس محبوب خودم درد دل کنم. دکتر زیگ کلی با من حرف های خوب و امیدوار کننده زد و تصمیم گرفتیم یک برنامه ریزی جدید برای سال آینده داشته باشیم. قرار شد او هم به من کمک کند... بعد با هم تصمیم گرفتیم برای اینکه از فاز کنکور و ارشد و امتحان و اینها خارج شویم، بیاییم یک کار خوب انجام دهیم.

دکتر زیگ همیشه به من می گوید تو فقط خیرت به دیگران می رسد، برای من هیچ کاری نمی کنی! راست می گفت بنده ی خدا. گفتم الان هر چه بگویی همان را انجام می دهم. گفت پس بیا و اتاق کارم را درست کن. انتخاب رنگش هم با تو...!

از پیشنهاد دکتر زیگ حسابی ذوق زده شدم و خیلی زود لوازم و وسایل مورد نیازم رو ریختم کف اتاقم و شروع کردم! رنگ های مورد علاقه ام قرمز و مشکی را به کار گرفتم و اول از همه برایش میز و صندلی ساختم!

بعد هم برایش یک لپ تاپ مشکی درست کردم و روی میزش قرار دادم.



چون می دانم دکتر زیگ مثل من گل ها را دوست دارد، برایش دو شاخه گل روی میز کارش گذاشتم.



و بعد یک جعبه ی هدیه طرح کفشدوزک که با رنگ اتاق هماهنگی داشت درست کردم!



من حسابی از کارم راضی بودم! دکتر هم که رضایتش در تصاویر مشخص است، نیست؟؟؟


___________________________________

بعدا اضافه شد:

نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1391/02/03

شاید استفاده از این عنوان یعنی «فعالیت تکمیلی درس پرواز» زیاد مناسب این فعالیت نباشه اما بهر حال چون برای بچه های کلاس ساکت این فعالیت در تکمیل درس پرواز انجام شد ، نقش مکمل دارد.

هدف من از این فعالیت تکرار کلمات پروانه(سه بخشی) ، پرنده (سه بخشی) ، پرواز (دو بخشی) و پا(یک بخشی) بود که جزء واژه های کلیدی درس پرواز بودند.

بقیه ی تصاویر را در ادامه ی مطلب ببینید...

http://s1.picofile.com/file/7307660321/%D9%88.jpg

چند روزی هست که در کلاس زنگ های آخر با حروف الفبا نقاشی می کنیم و کارهای خیلی زیبا و خلاقانه ای انجام می دهیم. مثل کارهایی که در این پست قبلا هم گذاشته بودم.

با بچه های کلاس یاد گرفتیم که با نشانه های فارسی ، نه تنها خواندن و نوشتن را آموخته ایم که در کنار آن یک پا هنرمند شده ایم و می توانیم نقاشی های خیلی خیلی خوشکل بکشیم.

من نمونه ی کارهای خودم رو که با بچه ها کار کردم در ادامه ی مطلب قرار می دهم تا شما عزیزان نقاشی ها را ببینید و در پست های بعدی به ترتیب نمونه ی کارهای برتر دانش آموزانم رو روی وبلاگ قرار میدهم.


نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ سه شنبه 1390/11/18
نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1390/11/16
امروز برای زنگ هنر تعدادی ریگ از اطراف مدرسه جمع اوری کردم و به کلاس بردم تا با رنگ انگشتی ریگ ها رو رنگ امیزی کنیم.

خیلی هیجان انگیز بود. بچه ها عاشق رنگ آمیزی هستند مخصوصا اگر مواد رنگی ، گواش یا رنگ انگشتی یا آبرنگ باشد. همه سر تا پامون رنگی شده بود و دست هامون هم این شکلی!


http://s2.picofile.com/file/7282973117/9.png

تصاویر رو در ادامه ی مطلب ببینید......

نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ شنبه 1390/11/15

کار با سنگ یکی از جالب ترین فعالیت هایی ست که همه ی افراد چه بزرگسال و چه کودک به آن علاقه نشان می دهند و این کاردستی ها عموما جنبه ی تزئینی دارند.

در این پست نه سری از کاردستی های سنگی را برای شما عزیزان قرار داده ام که امیدوارم مورد پسند شما خوبان واقع شود.

برای کار با سنگ به وسایل زیر نیازمندیم:

  • انواع سنگ ها با فرم های مختلف
  • رنگ گواش
  • قلمو
  • چشم عروسکی
  • سیم مفتول
  • نخ کنف
  • چوب خشک شده

  • سری اول کار با سنگ

    http://s1.picofile.com/file/7281747311/1_3.png


    سری دوم کار با سنگ
    http://s2.picofile.com/file/7281767204/1_9.png


    سری سوم کار با سنگ
    http://s1.picofile.com/file/7281785585/1_17.png


    سری چهارم کار با سنگ

    http://s1.picofile.com/file/7281813331/1_35.png


    سری پنجم کار با سنگ

    http://s2.picofile.com/file/7281826876/1_26.png


    سری ششم کار با سنگ

    http://s2.picofile.com/file/7281851070/1_44.png

    سری هفتم کار با سنگ

    http://s1.picofile.com/file/7281871612/1_54.png




    سری هشتم کار با سنگ

    http://s1.picofile.com/file/7281884836/1_61.png


    سری نهم کار با سنگ
    http://s1.picofile.com/file/7281899458/1_67.png

    من این نقاشی ها رو ذهنی کشیدم. بنظر خودم کار خلاقانه ای می تونه باشه. از بچه های خودتون بخواهید که با حروف الفبا شکل سازی کنند و نقاشی های مختلف بکشن. مطمئنا باز هم از این نقاشی ها روی وبلاگم قرار میدم. خوشحال میشم اگر دوستان و عزیزان مشارکت کنند و کارهایی از این قبیل رو برای من ارسال کنند.

    http://s1.picofile.com/file/7281465050/%D8%A7%DB%8C.png

    بقیه ی نقاشی ها را در ادامه ی مطلب ببینید...


    + دانلود سوره های جزء سی ام برای کودکان


    http://www.upsara.com/images/61pdkttjoici4nteqqjx.jpg


    حدود یک هفته است که روزی یک زنگ را به درست کردن تزیینات کلاسی برای ایام دهه ی فجر اختصاص داده ایم و گل و ریسه و ... ساخته ایم که امروز موفق به نصب بعضی از آن ها شدیم. و البته خیلی چیزهای دیگر درست کردیم که فرصت نصبشان را هنوز پیدا نکرده ایم.

    امروز بچه ها با خودشون بادکنک های رنگارنگ آورده بودن و با اشتیاق اون ها رو باد می کردند و هر چند دقیقه یک بار جیغ بچه ها هوا می رفت و بادکنک ها می ترکیدند و با هم می خندیدیم. حسابی خوش گذشت...

    این هم بخشی از تزئینات کلاس است که امروز فرصت شد نصب کنیم. خیلی تزئینات دیگر مانده که فرصت نشد از آن ها عکس بگیرم. ان شاء الله در پست های بعدی باز هم تصاویر مربوط به این ایام را پست خواهم کرد.


    http://www.upsara.com/images/4qtv4jka03z3iuljoea6.png

    عکس ها در ادامه ی مطلب...


    شاید این گونه بنظر برسد که در کلاس ناشنوایان ، شعر کاربرد زیادی نداشته باشد. راستش خودم هم پیش از این چنین اعتقادی داشتم. حدود دو هفته بود که تمام سعیم بر این بود که داستان های کودکانه ای طراحی کنم که بچه های کلاسم قادر به خواندن و مهم تر از آن ، درک ِ داستان باشند. خوشبختانه تلاش هایم بی ثمر نبود و بچه ها خیلی از خواندن داستان لذت بردند که به زودی این داستان ها را روی وبلاگم قرار خواهم داد. اما اتفاق جالب تر آن است که تازگی ها متوجه شده ام که بچه هایم با این که معنای ریتم و آهنگ را نمی دانند اما به شدت به آن علاقه مندند. از درس هایی که ریتمیک خوانده می شود خوش شان می آید و ... به همین مناسبت بر آن شدم که برای آموزش مالکیت از شعر زیر در کلاس برای اولین بار استفاده کنم. اگرچه بسیاری از کلمات شعر زیر را نمی دانستند اما به قدری لذت بردند که حد و حساب نداشت.

    با خودم قرار گذاشتم که هفته ای دو بار در ساعت زبان آموزی، با آن ها شعر کار کنم.


    دو چشم دارم

    مثل دو چشمه روشنه

    ماله منه

    برای خواندن ادامه ی شعر به ادامه ی مطلب بروید....

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ پنجشنبه 1390/11/13
    http://s2.picofile.com/file/7278617953/cartoon_firefly_9.gif

    برای دیدن مراحل نقاشی به ادامه ی مطلب بروید....

    ________________________________________________________

    برای دیدن نقاشی های بیشتر دیگر اینجا را کلیک کنید.

    مفهوم ترتیبی اعداد مفهومی ست که معمولا دانش اموزان کلاس اولی آن را زود درک نمی کنند و حل کردن تمریناتی مشابه تمرین زیر برای بچه ها اوائل سال اندکی مشکل به نظر می رسد.

    http://s1.picofile.com/file/7263548488/kerme_shabtab.png

    برای ساده کردن این مفهوم می توان از عروسک های انگشتی که در اینجا آموزش داده شده و حتی ساده تر ، طرح های کاغذی انگشتی مشابه شکل زیر استفاده کرد.

    http://s1.picofile.com/file/7263526662/1.png

    استفاده از طرح ساده ی بالا می تواند برای بچه ها بسیار شیرین باشد. اول به ترتیب اعداد را می خوانند و چندین بار تکرار می کنند بعد معلم ، یکی از اعداد را به دلخواه می چرخاند و دستش را بالا می گیرد و از بچه ها می خواهد که پیش بینی کنند کدام عدد را چرخانده است.

    http://s2.picofile.com/file/7263528923/2.png

    http://s1.picofile.com/file/7263531933/3.png

    این یک بازی و سرگرمی ساده برای یادگیری مفهوم ترتیبی عدد است. می توان عروسک ها را به بچه ها داد و از آن ها خواست که اعداد را به ترتیب از کوچک به بزرگ در انگشتان دست خود قرار دهند...

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ شنبه 1390/11/01

    http://s2.picofile.com/file/7258339458/bache_haye_jangal.png

    راستش را بخواهید زنگ هنر نبود! امروز از 8 دانش اموز کلاسم سه نفر غایب بودند و امکان تدریس درس جدید برایم فراهم نبود! یه زنگ به انجام تمرینات پیک آدینه گذشت ، زنگ دوم هم به دیکته! زنگ سوم ورزش ، زنگ چهارم ریاضی تمرین کردیم و زنگ آخر هر چه فکر کردم چه فعالیتی انجام دهم که آن سه نفر ِ غایب متضرر نشوند چیزی جز هنر بذهنم نرسید...

    بنابراین دست بکار شدم و الگوی آماده ی صورتک ها رو پرینت گرفتم ( از اینجا می تونید صورتک ها رو دانلود کنید) و به هر کدوم از بچه هام صورتک یه جانور رو دادم و ازشون خواستم که اونها رو با هر رنگی که دلشون خواست رنگ آمیزی کنن...با ذوق و شوق زیاد هر کدوم به کار خودش مشغول بود وکلاس ساکتِ ساکت شده بود!

    http://s1.picofile.com/file/7258316020/1mask.png

    بقیه ی گزارش در ادامه ی مطلب....
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ دوشنبه 1390/10/26
    امروز یکی از روزهای پر شور و نشاط کلاس بود و به من و بچه ها حسابی خوش گذشت. دیروز حرف «نـ ن» رو به بچه ها درس دادم و ازشون خواستم که فردا هر کدومشون یه مقداری آرد همراه خودشون بیارن مدرسه...

    امروزم بچه های گلم همه با دست پر و با ذوق خاصی با خودشون آرد اورده بودن و من هم قبل از رفتن به کلاس با خودم یه پارچ آب و یه ظرف بردم برای تهیه ی خمیر! قرار بر این بود که مراحل پخت نون رو که دیروز من پانتومیمش رو توی کلاس اجرا کرده بودم برای بچه ها ، امروز به صورت نمایش به اجرا بگذاریم. آب و آرد رو قاطی کردیم و خمیر درست شد و بعدشم بقیه ی مراحل رو به بچه ها دونه دونه یادآوری می کردم و بدون اغراق باید بگم که بچه ها خیلی بهتر از من مراحل تهیه ی نان رو بلد بودن، چون اکثرا توی خونه های خودشون از نزدیک شاهد نون پختن بودن.

    http://s1.picofile.com/file/7251797197/DSC01370.png

    http://s2.picofile.com/file/7251793759/DSC01362.png

    http://s1.picofile.com/file/7251796234/DSC01363.png

    http://s1.picofile.com/file/7251790963/DSC01360.png


    توی مرحله ی آخر که مرحله ی پخت نون بود ، ما تنور نداشتیم. بنابراین تصمیم گرفتم که با مدیر خوب مدرسه مون هماهنگ کنم و بچه ها رو ببریم به نونوایی محل که از نزدیک مراحل کار رو ببینیم...

    بقیه ی گزارش در ادامه ی مطلب...

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1390/10/18
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ جمعه 1390/10/02
    در ادامه ی پست قبل ، که تصاویری از فضاهای آموزشی مربوط به تدریس جانوران و محیط زندگی آنها، را در اختیارتان قرار دادم ، در این پست قصد دارم تصاویری از کلاس های هنر و خلاقیت را نیز در اختیار شما عزیزان قرار دهم.

    برای دیدن تصاویر بیشتر روی تصاویر زیر کلیک کنید.


    http://www.upsara.com/images/gv7ksia8v0q9ait2ukzk.jpg    http://www.upsara.com/images/u26rkzx9avcjgl3k106.jpg     http://www.upsara.com/images/y7hpc9b8deyhlzmpikff.jpg

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ پنجشنبه 1390/10/01
    شاید بسیاری از معلمان و مربیان آموزشی با من هم عقیده باشند که گاهی با دیدن یک تصویر ، ممکن است ایده ای به ذهن متبادر شود که بتوان از آن در فرایند آموزشی بهره ای برد لذا از دیدن کلاس ها و وسایل کمک آموزشی و تصاویر آن ها در هر جا که باشد ، دریغ نمی کنند.

    بهمین منظور بارها و بارها وبلاگ ها ، وب سایت ها ، کلاس های همکاران ، کتابفروشی ها ، اسباب بازی فروش ها و حتی پارک ها را جست و جو کرده ام تا شاید بتوانم از آن ها ایده ای بگیرم که در بهتر شدن فرایند آموزش به من کمک کند.

    دیروز و امروز تصاویری را در حال جست و جو یافتم که بنظرم بسیار جالب آمد و از دیدن شان بسیار لذت بردم. البته نمی دانم این تصاویر مربوط به مهد کودک است یا مدرسه یا...؟ ولی می دانم که یک فضای آموزشی ست که خود دانش اموزان آن را شکل داده اند با همان ابتکارهای کودکانه شان!

    برای دیدن تصاویر بیشتر ، روی تصاویر زیر کلیک کنید.


    http://www.upsara.com/images/8ta939pmja594zk29gd7.jpg       http://www.upsara.com/images/qrwwk2zxf7hf2jj9rn3k.jpg

     

          http://www.upsara.com/images/82jrygrtdltf3cu07nqf.jpg         http://www.upsara.com/images/0qhrbwudkhxy5e3yd7u.jpg        

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1390/09/30
    سلام. به مناسبت شب یلدا قصد دارم یک پست را به تزئین هندوانه اختصاص دهم...
    تصاویر زیر را ببینید و ایده بگیرید...



    ___________________________________________________________________
    + عبارت Let it snow را در قسمت جست و جوی گوگل سرچ کنید تا برف از آسمان مرورگر شما هم ببارد. تنها چند ثانیه پس از بارش برف، بخار نیز روی شیشه مانیتور شما نقش می بندد و می توانید با کشیدن ماوس روی صفحه آن را محو کنید.

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1390/09/20
    مطمئنا شما خوانندگان گرامی وبلاگ کلاس ساکت می دانید که مهم ترین بخش آموزشی ناشنوایان ، زبان آموزی و افزودن کلمات معنادار به خزانه ی لغات دانش آموزان است و در سطوح بالاتر به کار گرفتن کلمات در قالب جملاتی هر چند کوتاه... و البته می دانید که برای یادگیری کلمات و نگهداری آن ها در حافظه ی کوتاه مدت و انتقال آن ها به حافظه ی بلند مدت و بکار بستن  و بازآوری این اطلاعات جز با تمرین و تکرار هر چه بیشتر اتفاق نمی افتد.

    حال آنکه می دانید تمرین و تکرار کلمات شاید تنها برای مدتی کوتاه برای دانش آموزان 7 ساله ی من می تواند جاذبه داشته باشد و بعد از مدتی تکرار آن ملال آور و خسته کننده می شود. پس چاره ی کار چیست؟

    پیش از این گمان می کردم که تنها در صورت وجود رسانه های پیشرفته و نرم افزارهای زبان آموزی می توان بر این کسالت غلبه کرد و چاره ی کار تنها و تنها رسانه هایی از این قبیل است که در دسترس ما نیست...
    اما این پاسخ برای من و هر معلم دیگری که تمام انگیزه اش به حرف در آوردن دانش آموزانش است ، پاسخ قانع کننده ای نبود!

    و در جست و جوی یک راه حل به کتاب ها و سی دی های بسیار بسیار مفید دکتر مصطفی تبریزی رسیدم که ایده هایی ساده و بسیار پر کاربرد را در زمینه های مختلف ارائه داده است. البته بد نیست بدانید که ایشان در زمینه ی اختلالات یادگیری و ناتوانی های یادگیری و مسائلی از این قبیل کتب بسیار مفیدی ارائه نموده اند که قطعا این کتب را در همین وبلاگ به دوستان معرفی خواهم کرد.

    اما اولین وسیله ی ساده و لی بسیار جذاب برای بچه ها فرفره های ساده ایست که قدیم ها یکی از وسایل بازی ما بوده...به همین سادگی!


    http://www.upsara.com/images/4pmdblpvvftvi8g4hgg.jpg


    http://www.upsara.com/images/iy8346qq21k0cc91u.jpg

    شاید باور نکنید که همین فرفره های ساده چقدر و تا چه اندازه می تواند بر انگیزه ی دانش آموزان برای یادگیری کلمات و واژه ها و تکرار آن ها بیفزاید.

    اگر باور نمی کنید برای یک بار هم که شده امتحان کنید و شور و شوق بچه ها را خودتان با چشمان خودتان نظاره گر باشید

    ______________

    + توضیح نوشت: با این فرفره ها در زنگ های تفریح ، بچه ها می تونن ضمن بازی کلمه های نوشته شده در پره های فرفره رو تکرار کنن! کلمات نوشته شده در هر پره ، کلید واژه های درس بخوانیم است.
    من توی کلاسم دو فرفره رو در دست گرفتم و همزمان حرکت دادم و پس از چند بار چرخیدن، فرفره ها از حرکت می ایستادند و در هر فرفره یک کلمه (از لحاظ جهتِ نوشته) قابل خواندن میشد. و دانش آموزان باید آن دو کلمه را می خواندند.
    بعد دانش آموزان را به گروه های دو نفره تقسیم کردم و به هر کدام یک فرفره دادم  تا با هم بازی و البته تمرین (خواندن) کنند.

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ شنبه 1390/09/12
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ سه شنبه 1390/09/08
    چند روز پیش که فعالیتی در خصوص حواس و کاربرد حواس را در کلاس اجرا کردیم ، بچه ها نسبت به آرایش میوه و پوست میوه علاقه ی زیادی از خود نشان دادند ولی به خاطر وقت اندک فرصت کار با میوه را نداشتیم.

    امروز زنگ هنر را مغتنم شمرده و از آن ها خواستم تا میوه های خود را به جای زنگ تفریح در زنگ هنر و همگی با هم بخورند و بعد با پوست میوه ها کارهای خلاقانه انجام دهند.

    بچه ها روش هایی را دیده بودند اما در انجام آن زیاد موفق نبودند. مثلا نمی توانستند یکسره و بدون انقطاع پوست نارنگی را به صورت نوار باریک و بلند جدا کنند و یا نمی توانسند سیب را به صورت 7 و 8 (فارسی) برش دهند و همه ی این کارها پس از برش دادن و خراب کردن نزدیک به 2 کیلو میوه ، بالاخره تمام شد.

    و بعد هم میوه هایی را که برششان خراب شده ، بطور جداگانه و با یک اشتهای کودکانه ی فوق العاده نوش جان کردند....جای همه ی شما خالی!

    تصاویری را که می بینید حاصل تلاش های دانش آموزان هنرمند من (البته با کمک من) است.


    http://www.upsara.com/images/k0uabg13092cmt3brnj7.jpg

    http://www.upsara.com/images/2peqp8isj4b3d24m31k.jpg


    http://www.upsara.com/images/65nue1hfkz2iytytoq.jpg

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1390/08/29
    امروز با بچه ها حروفی رو که خونده بودیم ، روی کاغذ های رنگی نوشتیم و داخل اون ها رو با لپه و عدس پر کردیم...بچه ها هم از اینکه چینش کلاس رو برای انجام این کار تغییر داده بودم ، خیلی ذوق زده شده بودند و حسابی کارشون رو با دقت و علاقه انجام دادند.

    امروز هم مثل همه ی روزهایی که با بچه ها بودم، روز خیلی خوبی بود.


    http://www.upsara.com/images/kiki2djlzmyp64fo7da.jpg


    http://www.upsara.com/images/xgnbtzfpqelhkp63dh.jpg


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ دوشنبه 1390/08/02
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1390/07/24
    http://www.ninipaint.com/wp-content/themes/theme2/images/bk_header.gif


    امروز قصد دارم باز هم یک سایت جالب و سرگرم کننده را به بچه های خوب ایرانی معرفی کنم. سایتی که تازگی ها با آن آشنا شدم سایت Nini paint  است که نقاشی های زیبا و ساده ای را برای بچه ها به زبان شیرین فارسی آموزش داده است. امیدوارم شما هم پس از بازدید از این وب سایت، مثل من چیزهای زیادی رو یاد گرفته باشید.

    براي بازديد از سايت روي تصوير كليك كنيد.

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ شنبه 1390/07/23
    http://www.upsara.com/images/ehm5v9t7i3ltj9cuxz5u.jpg

    به هر یکی از دانش آموزانتان یک کیسه ی فریزر(کیسه پلاستیکی) بدهید و گواش و یا رنگ انگشتی در اختیارشان بگذارید و از آنها بخواهید هر چه دوست دارند روی کیسه های پلاستیکی بکشند. بعد از کشیدن نقاشی اجازه دهید تا نقاشی ها خشک شوند و سپس به بچه ها بگویید کیسه ها را باد کنند و آن را با یک نخ یا ریسه ی رنگی گره بزنند.

    حتما این فضا را در اولین زنگ هنری که پیش رو دارید تجربه کنید. مطمئنا پشیمان نمی شوید!


    http://www.upsara.com/images/ryc91bpnqd6gaoyx2nt.jpg

    http://www.upsara.com/images/zmfg0peb3teinmod5ll1.jpg

    http://www.upsara.com/images/l50crzo6kac8vubrrrg.jpg
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1390/07/13
    امروز طبق برنامه ای که دیروز طراحی شد، زنگ چهارم هنر داشتیم و چه هنری جذاب تر از هنر کاغذ و تا!

    به اتفاق بچه ها کاغذ رنگی ها را تقسیم کردیم و تعدادی سگ درست کردیم... این هم هنر بچه های کلاس ساکت!


    http://www.upsara.com/images/go8t1ck1vwztd8e9c6p6.jpg

    http://www.upsara.com/images/qxldu1bhk9eabhs738ne.jpg


    برای مشاهده ی مراحل اریگامی سگ اینجا را کلیک کنید.

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1390/06/13

    مواد لازم:

    ۱- تخت کفش هر صندل کهنه و بی استفاده

    ۲- یک برگه فوم ( به ضخامت ۸/۱ سانتی متر)

    ۳- پارچه پشمی یا نخی (یک متر مربع)

    ۴- ربان

    ۵- چسب

    ۶- قیچی

     

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ پنجشنبه 1390/06/03
    شاید هیچ کاری برای بچه ها به اندازه ی رنگ آمیزی تصاویر لذت بخش نباشد و البته یکی از مهم ترین توانایی هایی که بچه ها در سنین 5 تا 8 سالگی بایستی آن را بخوبی کسب کنند گرفتن نحوه ی صحیح مداد، رنگ آمیزی صحیح و استفاده از رنگ ها در جای خود است.

    به همین منظور امروز قصد دارم تعدادی تصویر را در اختیار کودکان عزیز که مثل من علاقه ی زیادی به رنگ آمیزی دارند ، بگذارم...

    با کلیک روی هر یک از تصاویر زیز به تعداد زیادی تصاویر با موضوعات مختلف دسترسی پیدا می کنید.


    http://www.kidsaudiobooks.co.uk/books_colour/snow_white/thumbs/tn_Snow_White2.jpg  http://www.kidsaudiobooks.co.uk/books_colour/care_bears/thumbs/tn_care_bears_04.jpg  http://www.kidsaudiobooks.co.uk/books_colour/animals/thumbs/tn_duck.jpg  http://www.kidsaudiobooks.co.uk/books_colour/nature/thumbs/tn_nature_03.jpg  Click to enlarge

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ پنجشنبه 1390/05/27
    روی هر یک از تصاویر زیر کلیک کرده و مراحل ساخت کاغذی آن را مشاهده کنید.

    http://flashs4kids.com/uploads/pic//Bird.jpg      http://flashs4kids.com/uploads/pic//butterfly.jpg        http://flashs4kids.com/uploads/pic//Crocodile1.jpg

    http://flashs4kids.com/uploads/pic//Eggplant.jpg      http://flashs4kids.com/uploads/pic//electric%20fan.jpg     http://flashs4kids.com/uploads/pic//piano.jpg


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ دوشنبه 1390/05/17
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ شنبه 1390/05/15
    برای معرفی مشاغل، آموزش رنگ ها و آموزش بسیاری از مهارت ها می توانمی از عروسک های کاغذی دست ساز استفاده کنیم.

    http://up.vatandownload.com/images/2h7pcoh1tqdit88crg1.jpg

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1390/05/05


    http://up.vatandownload.com/images/8cczvp4or3oep7hfdedb.jpg


    ____________________________________________


                http://www.pic.iran-forum.ir/images/pg19luvdazwkzuu2i8a8.jpg           
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ شنبه 1390/05/01
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ جمعه 1390/04/17

    به مناسبت نزدیک شدن روز تولدم امروز قصد دارم طرز ساخت تاج های کاغذی رو در وب کلاس قرار بدم.

    چون من از بچگی علاقه ی وافری به تاج های گل گلی و یا عروسکی زیبا داشتم و دلم می خواست در جشن تولدم یه تاج یا کلاه بوقی رنگی داشته باشم...

    اگه شما هم دوست دارید در ادامه ی مطلب طرز ساختش رو که خیلی هم آسونه دنبال کنید...

    __________________________________________________________

    طرز ساخت تاج گلدار رو با کلیک بر تصویر زیر می تونید ببینید.


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1390/04/12
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1390/04/08

    مراحل کشیدن قورباغه را در ادامه ی مطلب دنبال کنید...


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1390/04/08

     

    با استفاده از کاغذ آ4 و کاغذ رنگی و چسب و... این ماکت رو درست کردم. می خوام به امید خدا شهر سازی کنم و هر قسمت از شهر رو که ساختم روی وب قرار بدم.


    فعلا که با درست کردن این خونه استارت کار رو زدم...


    http://tehranpic.net/download.php?img=578725


    http://tehranpic.net/download.php?img=578726

    الگوی این کار را می توانید از اینجا دانلود کنید.

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ جمعه 1390/04/03
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ شنبه 1389/11/23
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ پنجشنبه 1389/11/14
    تصاویر زیر فراورده های خمیری هستند که سجاد با الگوبرداری از حیوانات پلاستیکی آنها را ساخته است. دلم می خواهد که این استعدادها را پرورش دهم و به دانش آموز با استعدادم پر وبال دهم تا شاید هنری که دارد در آینده دستش را بگیرد و او را بجایی برساند. هنوز فرصت نکرده ام برای توانایی های هنری این دانش آموزم تصمیمی بگیرم.


    http://silent-class.persiangig.com/sajad.animals2.gif


    http://silent-class.persiangig.com/s.animals.gif


    بنظر شما چطور می تونم به این دانش آموز کمک کنم؟
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1389/11/03
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ جمعه 1389/11/01
    روز 5 شنبه ، فقط سه نفر از دانش آموزانم به کلاس آمده بودند و من هم ناچار بودم دو زنگ اول را با آن ها مرور کنم و زنگ سوم آن ها را به ورزش بفرستم و زنگ آخر هم هنر کار کنیم.

    زنگ آخر که تصمیم گرفتم که با بچه ها یک آفتابگیر عروسکی درست کنیم و از آن برای نمایش کلاسی استفاده کنیم. به هر یک از بچه ها الگوی یک کلاه را دادم و از آنها خواستم به سلیقه خودشان رنگ آمیزی کنند. بعد هم آن را برش دادند و با مقداری چسب و کشیدن چشم و دهان و... یک کلاه خرگوشی ساختیم.

    در آخر هم بچه ها کلاه را سرشان کردند و با هم دیگر خرگوشی شروع به پریدن کردند.

    http://www.pic.iran-forum.ir/images/1j2lmakgga8k2ipj7sb0.jpg

    http://www.pic.iran-forum.ir/images/oeurgdcd9apc4plcv.jpg


    برای دیدن روش ساخت این کلاه (آفتاب گیر) روی تصویر زیر کلیک کنید.


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1389/10/29


    طرز ساخت ساعت ها را در ادامه ی مطلب ببینید
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ جمعه 1389/10/24
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ پنجشنبه 1389/10/16


    برای دیدن نقاشی های بیشتر اینجا را کلیک کن.

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ دوشنبه 1389/10/13

    روش ساخت در ادامه ی مطلب


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1389/10/12
     

    یکی از بهترین راه های درک شکل حروف و نشانه ها ، استفاده از الفبای سه بعدی یاحجم دار است. مثلا با استفاده از یونولیت های دور ریختنی می توان الفبا را بصورت سه بعدی درست کرد. و بعد در اختیار دانش آموز قرار داده تا با آن ها کلمه سازی کند. این روش در شناسایی حروف روش بسیار موثری ست.

    در این پست قصد دارم الفبا و اعدادی را که با یونولیت ساخته و بعد با آب رنگ رنگ آمیزی کرده ام به همکاران گرامی نشان دهم.

    الفبا

    اعداد

     

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ سه شنبه 1389/09/30
    چند روز پیش از همکار خوب و با ذوقم خوزمرگان 1 کمک خواستم تا مرا در آموزش علامت کمتر و بیشتر یاری دهد.

    طرح بسیار زیبای این همکار باعث شد که دانش آموزان به بهترین شکل علامت بیشتر و کمتر را درک کنند.

    همه چیز از ورود تعدادی تمساح (که در زنگ هنر رنگ آمیزی شده بود) به کلاس ، شروع شد...

    حمله ی تمساح به دریاچه ای که روی تخته از قبل (زنگ تفریح) کشیده شده بود و می خواست بیشترین ها را بخورد. تمساح برای خوردن ماهی ها از بچه ها نظر خواهی کرد. کدام را بخورم؟

    بچه ها هم نظر دادند .

    بعضی ها گفتند اینوری ها و بعضی دیگر گفتند آنوری ها و ....

    بالاخره تمساح تصمیم خود را گرفت. تمساح به سمت ماهی های بیشتر رفت و کمتر ها را پشت سر گذاشت. دهان تمساح به سمت ماهی های بیشتر باز شد...........

    به همین سادگی ....

    این هم تصاویر مربوط به قصه ی ما!



    این هم تمساح های بچه های من :



    بعد هم تعدای تمرین پای تخته حل کردیم (به روش تمساحی)...



    زوایای کلاسم را در اینجا ببینید...

    (این قسمت بزودی غنی تر خواهد شد)

    تشکر نوشت: از مدیریت ومعاونت آموزشگاه استثنایی بهار انقلاب بخاطر اهمیت دادن به مشکلات و کمبودهای آموزگاران صمیمانه سپاسگزارم.

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ دوشنبه 1389/09/22

    دیروز زنگ چهارم همین که وارد کلاس شدم ، یکی از همکاران وارد کلاس شد و با هم حدود 10 دقیقه صحبت کردیم و در این ده دقیقه کاملا از بچه ها غافل و گرم صحبت بودم. وقتی همکارم از کلاس خارج شدند دیدم که هر یک از بچه ها بسته ی خمیر بازی خود را برداشته و دارند با خمیر خود مجسمه سازی می کنند.

    در این میان یک نفر به شدت نظر مرا به خود جلب می کند. حسین برادر دوقلوی حسن است اما با او از لحاظ ویژگی های رفتاری بسیار تفاوت دارد. نگاهی به حسین می کنم و می پرسم چرا خمیر را از ظرف بیرون نمی آوری و هیچ کاری نمی کنی؟ ظرف خمیر را محکم در آغوش می گیرد و شانه اش را بالا می اندازد که یعنی نمی خوام...

    هر چه بچه ها به او اصرار می کنند ، در ظرف خمیر بازی را بر نمی دارد. حسن می آید و یک وسیله از او می خواهد، محکم ظرف خمیر را در آغوش می گیرد و خیلی پرخاشگرانه او را از خود می راند. حسن بر عکس حسین با عباس و بقیه ی بچه ها مشرکت می کند. با هم شکل سازی می کنند ، به هم نشان می دهند و کاملا مشارکتی با خمیر بازی می کنند. حسین یکه و تنها ظرفش رو سفت چسبیده و سگرمه ها را در هم فرو برده و بداخلاقی می کند. او به هیچ کس اجازه نزدیک شدن به او را نمی دهد.

    اما از آن طرف سجاد ، دانش اموزی ست که امسال به جمع بچه ها پیوسته! او دانش امورزی آرام و متین است. ارتباط بچه ها با سجاد در حدی ست که فقط او را آزار می دهند و او با گریه و معترضانه برای دادخواهی به سمت من می آید. دیروز به هر کدام از بچه ها می گفتم که با سجاد همگروه شوند ، خوششان نمی آمد و با او بازی نمی کردند تا اینکه رضا حاضر شد که با او همکاری و مشارکت کند.

    و سجاد با ساخت حیواناتی که هیچ یک از بچه ها نمی توانستند با آن مهارت بسازند، نظر بقیه را به سمت خود جلب کرد. باز هم یک اتفاق خوب!

    رضا به شدت با سجاد همکاری می کند و او را تشویق می کند. به او خمیر بیشتری می رساند و ....

    سجاد با رضا که بسیار سلطه جو و زورگو ست توانست یک رابطه ی دوستانه ایجاد کند. این برای من در حد یک معجزه خوشایند است.

    این هم کار های سجاد:


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ سه شنبه 1389/09/16
    http://silent-class.persiangig.com/balon2.jpg

    بالاخره پروژه ی بالن اعداد به پایان رسید و با کمک بچه ها این بالن ها در کلاس نصب شد.

    در بالنی که ملاحظه می فرمایید عکس دانش آموزان به صورت مجزا پرینت گرفته شده ، بعد با کمک بچه ها رنگ آمیزی و برش داده شده و در نهایت در بالن ها قرار گرفته است.

    هدف از انجام این فعالیت و تهیه ی این بالن ها ، آشنایی با اعداد 1 تا 5 بود که استفاده از تصویر خود بچه ها نقش اساسی در ایجاد مشارکت بین دانش آموزان در تهیه ی بالن ها را داشت.


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1389/09/10
    http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQWz1wmnU6IbCG_OQhI5YW_f7jHac2oq7fx5DZYm3xdvMD0s6wv6g

    امروز متاسفانه  زنگ سوم عباس و رضا با هم یه دعوای شدید کردند که منجر به خون دماغ شدن عباس شد.http://pichak.net/blogcod/zibasazi/05/image/www.pichak.net-29.gif

    زنگ بعد دیدم عباس هنوز عصبیه و با انداختن کیف و کتاب بچه ها و پاره کردن کاغذ دفترش خشم خودش رو تخلیه می کنه!

    بهش گفتم بنویسیمش رو کامل کنه که گوش بحرف من نداد.

    خمیر بازی رو از توی کمد در آوردم و بهش نشون دادم و گفتم بیا این حرف رو با خمیر برای من درست کن! خمیر رو که دید چشماش یه برقی زدند و اومد سمت میز من! از دستم خمیر رو گرفت و شروع کرد محکم روی خمیر کوبیدن! بعدشم حسابی خمیر رو ورز داد و شروع کرد به بازی کردن!

    بچه ها هم تا خمیر رو دیدن بدو بدو اومدن خمیرهای خودشون رو از توی کمد بیرون اوردن و شروع کردن به بازی! البته چون زنگ آخر بود و خیلی کوتاه، نشد که چیزای زیادی درست کنند اما مهم تر از همه چیز خشم و کدورت عباس و رضا بود که فراموش شد.http://pichak.net/blogcod/zibasazi/05/image/www.pichak.net-57.gif

    این هم کار بچه ها:

    http://silent-class.persiangig.com/1.jpg

    http://silent-class.persiangig.com/2.jpg
    http://silent-class.persiangig.com/3.jpg
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ دوشنبه 1389/09/08

    به مناسبت تدریس آخرین نگاره کتاب بخوانیم با دانش آموزان تصمیم گرفتیم که یک تنگ بلور و ماهی برای سفره ی هفت سین درست کنیم.

    به هر یک از دانش اموزان یک برگه آ4 که روی آن طرح تنگ بلور و تعدادی ماهی و صدف کشیده شده بود ، دادم و از آنها خواستم که مطابق سلیقه ی خود آن را رنگ آمیزی کنند و بعد از رنگ آمیزی ماهی ها را جدا کرده و به تنگ بچسبانند.



    بچه ها خیلی از درست کردن این کاردستی لذت بردند و چنان ذوق می زدند که انگار یک ماهی واقعی خلق کرده اند.

    **فکر نمی کردم بچه ها در استفاده از قیچی و برش دادن ضعیف باشند اما متاسفانه تنها دو نفر به خوبی تصاویر را جدا کردند و بقیه در استفاده از قیچی در کارهای ظریف خیلی مهارت نداشتند...


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ جمعه 1389/09/05

    http://silent-class.blogfa.com/    http://silent-class.blogfa.com/


    برای دیدن روش ساخت و تصاویر بیشتر روی تصویر زیر کلیک کنید.



    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ پنجشنبه 1389/09/04
    همان طور که می دانید بچه ها پیش از آن که مفهوم عددی و ترتیبی اعداد را بشناسند ، شکل ظاهری عدد را در پیش از دبستان شناسایی می کنند. شناخت شکل اعداد زمینه ای برای یادگیری مفاهیم بعدی عدد می شود لذا پیش از آموزش اعداد و یا در حین معرفی مفهوم عدد ، بد نیست از فعالیت های مکمل جهت تثبیت شکل اعداد استفاده کنیم.

    همچنین در دانش آموزان ناشنوا ، آشنایی با رنگ ها گرچه از آمادگی 1 آغاز می شود اما متاسفانه دانش اموزان رنگ ها را تا پایه های بالاتر (تا دوم دبستان و بالاتر ) به نام نمی شناسند و برای هر یک از رنگ ها اشاره ای بکار می برند.

    فعالیت زیر باعث می شود دانش آموز با شکل نوشتاری رنگ ها و انطباق آن با اعداد در حین رنگ آمیزی آشنا شود.


    http://silent-class.persiangig.com/barney-color-by-numbers.jpghttp://silent-class.persiangig.com/angel-color-by-numbers.jpg


    برای دیدن تصاویر بیشتر روی تصاویر کلیک کنید.


              

                


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ سه شنبه 1389/08/25

    در این پست روش ساخت این زنبور زیبا رو به صورت تصویری می تونید ببینید...



    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ دوشنبه 1389/08/24

    و بالاخره بعد از دوجلسه کار دانش آموزان نابیانا و ناشنوا این لیوان ها آماده ی بهره برداری شد...



    ادامه ی تصاویر و تصاویر مربوط به این پست را در اینجا و اینجا ببینید.


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1389/08/23
    امروز فرصتي دست داد تا باز هم دو كلاس ناشنوا و نابينايان ادغام شوند . شرح انچه گذشت در اینجا دنبال كنيد:


    http://ups.night-skin.com/uploads/89-7/1297003723.jpg

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ پنجشنبه 1389/08/20
    چاپ سیب زمینی

    با کمک چاپ، به شکل‏های تازه و زیبایی می‏رسید که حتماً برایتان جالب خواهد بود. هر شی بافت‏دار و یا شکل داری، می‏تواند وسیله‏ای برای چاپ زدن باشد. این بار ما سیب زمینی را برای این کار انتخاب کرده‏ایم.

    وسایل مورد نیاز برای چاپ سیب زمینی:




    شرح بیشتر در ادامه ی مطلب...

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ دوشنبه 1389/08/17
    زنگ هنر به بچه ها این ماهی رو یاد دادم و از بچه ها خواستم که ماهی های زیادی بکشند و برای اینکه ماهی ها زنده بمونن آب و دریا بکشند.

    واژه های آب ، آبی ، دریا ، ماهی ، قایق هم در حین نقاشی آموزش داده شد.


    این نقاشی مریم هست که ماهی را با هلی کوپتر اشتباه گرفته بود و می گفت باید در هوا باشد...


    نقاشی بچه ها رو در ادامه ی مطلب ببینید....


    برای دیدن مراحل نقاشی به ادامه ی مطلب بروید...


    http://pichak.net/blogcod/zibasazi/06/image/pichak.net-59.gif

    برای دیدن نقاشی های بیشتر روی تصاویر کلیک کنید:

      Drawing of a Butterfly       Cartoon Crab Second Step

    How to Draw an Elephant Second Step   Cartoon Rat Second Step   Cartoon Ladybug Second Step   How to Draw a Snake Second Step


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1389/08/12
    امروز به پیشنهاد خانم معلم کلاس هامون زنگ اول ادغام شد و با بچه ها هنر کار کردیم که شرح آن رو به طور مفصل در وبلاگ خانم معلم می تونید دنبال کنید...

    اما ماحصل این زنگ :

    برای دیدن تصاویر بیشتر به ادامه ی مطلب بروید.


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ دوشنبه 1389/08/10
    امروز با وجود دندان درد بسیار شدید ، تونستیم با بچه ها فعالیتی در راستای نگاره ی 6 انجام بدیم. گرچه هنوز به نگاره ی 6 نرسیدیم ولی با بچه ها تصمیم گرفتیم که یک پارک کوچولو بسازیم.

    امروز درخت ها رو با بچه ها درست کردیم که بنظر خودم بسیار ساده و زیبا بود و برای بچه ها جذابیت خاصی داشت.

    این هم نمونه ی درخت هایی که درست کردیم: به زودی منتظر ساخت یه پارک خیلی خوشگل توسط بچه های کلاس ساکت باشید.



    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1389/08/09
    در پست های قبلی روش ساخت منگوله و کاردستی هایی را تقدیم دوستان کردم . در این پست قصد دارم طرز درست کردن جوجه را آموزش دهم.



    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ جمعه 1389/08/07

    این طرح ها و نقاشی های بسیار ساده ، در پایه های پایین (پیش از دبستان تا دوم دبستان) قابل اجرا می باشد.

    مراحل کار را در ادامه ی مطلب دنبال کنید....


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1389/08/05
    بسیاری از کودکان میلی به خوردن غذاهای مفید و مناسب ندارند و به همین جهت خوردن هله هوله را به غذاهای مفید و مقوی ترجیح می دهند.

    این پست ویژه ی خانواده های عزیز است تا با یک سری تزیینات ساده فرزندان خود را به خوردن غذاهای مفید و سالم تشویق کنند...



    برای دیدن تصاویر بیشتر به ادامه ی مطلب بروید....

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ سه شنبه 1389/08/04
    این کاردستی فوق العاده زیبا با ارزان ترین مواد اولیه و دور ریختنی ها از جمله کارتن های خالی و لوله داخل دستمال آشپزخانه ساخته می شود. این نوع کاردستی ها علاوه بر افزایش خلاقیت کودکان به آنها دوستی با محیط زیست را یاد می دهد. تصویر کاردستی کامل شده را در دو نوع دخترانه – کاردستی قلعه ی پرنسس – و پسرانه  – کاردستی قلعه ی دزدان دریایی – مشاهده می نمایید....




    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1389/08/02

    برای دیدن مراحل کار به ادامه ی مطلب بروید...


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ جمعه 1389/07/30



    [تصویر: i279561_tt9p8un2m8ukvyxeok33.jpg]


    بقیه ی کاردستی ها را در ادامه ی مطلب ببینید...
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1389/07/28
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ سه شنبه 1389/07/27

    در این کاردستی ساده و جالب که با استفاده از مواد دور ریختنی ساخته می شود؛  یک موشک درست می شود.

    کاردستی راکت با بطری شیر بچه

    روش ساختن این کاردستی در زیر آموزش داده شده است.

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ دوشنبه 1389/07/26
    امروز زنگ هنر و زنگ جمله سازی رو با هم تلفیق کردم و در این زنگ با کشیدن نقاشی بچه ها رو با کلمات جدید و برخی مفاهیم آشنا کردم. البته بیشتر تاکیدم روی مفاهیم و کلمات بود تا نقاشی و رنگ آمیزی!

    در این نقاشی کلمات خورشید ، ابر ، گل ، بازی ، مورچه ، توپ و... و مفاهیمی چون رنگ ها ، پشت و جلو تدریس شد...

    پ.ن : حتی فکرش رو هم نمی کردم که آموزش رنگ ها به بچه های ناشنوا اینقدر سخت باشه! از اول مهر تا الان روی رنگ ها دارم کار می کنم ولی نتیجه قابل گفتن نیست!


    نمونه ی نقاشی ها را در ادمه ی تصویر ببینید.



    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1389/07/25



    داستان در ادامه ی مطلب....


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1389/07/21
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ سه شنبه 1389/07/20

    برای دین مراحل نقاشی به ادامه ی مطلب بروید...


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ دوشنبه 1389/07/19

    سلام . امروز بچه های کلاسم با راهنمایی من این نقاشی های زیبا رو کشیدند.



    بقیه ی نقاشی ها رو در ادامه ی مطلب ببینید...

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1389/07/18

    روزی   کوچولویی تصمیم گرفت با اش به پیاده روی برود.

    او یک و یک   را درون   اش گذاشت

    او اش را بر سر کرد.

    و را درون   قرار داد و بیرون رفت.

    ناگهان تندی وزید و اش را روی نوک انداخت.

    یک کوچک زیبا که این اتفاق را دید روی پرید و او را با نوکش به زمین انداخت و  کوچولو را کرد.

    برای تشکر از کوچک کمی از خرده های ریخت.

    حالا دیگر کوچک هم بود.



    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ شنبه 1389/07/17
    شما می تونید براحتی یک لاک پشت زیبا مانند لاک پشت من درست کنید. 


    روش ساخت را در ادامه ی مطلب ببینید...


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ پنجشنبه 1389/07/15

    دایره رنگها


    دایره رنگها از دو صفحه مقوایی و طلقی گردان در ٦ رنگ به شکل تنگ ماهی ساخته شده است. کودکان با گرداندن صفحه رویی و طلقی بر روی هرتنگ ماهی ابتدا سه رنگ اصلی (قرمز ـ آبی ـ زرد) را شناخته و سپس با ترکیب این رنگها با رنگهای دیگر می توانند رنگهای مختلفی را مشاهده کنند. شما نیز می توانید این وسیله ی بسیار جالب را با کم ترین هزینه تهیه کنید و به راحتی دانش آموزان و فرزندان تان را با رنگ ها و ترکیب آن آشنا کنید.

    برای آشنایی با روش های بیشتر برای معرفی رنگ ها به اینجا و اینجا سر بزنید. مطمئنا پشیمان نخواهید شد. با تشکر ویژه از خانم رسولی عزیز.


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ پنجشنبه 1389/07/15
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1389/07/14
    امروز ، زنگ هنر با بچه ها نقاشی انگشتی کار کردم و بچه ها با شور و رغبت خاصی این فعالیت را انجام می دادند.

    این هم گلچینی از نقاشی های دانش آموزان کلاس ساکت:



    برای دیدن نقاشی های انگشتی به صورت مرحله ای اینجا و  برای دیدن و دانلود روش کار آن اینجا را کلیک کنید.


    (مطلب ضمیمه شده به این پست ،متعلق به وبلاگ آموزش ابتدایی می باشد.)


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ سه شنبه 1389/07/13


    این روزها ابتکار و تنوع در تدریس در تفهیم مطالب به دانش اموزان بسیار موثر است و همه ی آموزگاران را به تفکر درباره ی این مقوله وا داشته است. دیگر مانند سابق نیست که آموزگار بخواند و دانش آموزان تکرارکنند یا از روی لوحه ها برای دانش آموزان داستانی تعریف کنند و بعد از آن دانش آموزان بیایند و آن ها را بازگو کنند.

    این روزها برای تفهیم مطالب ، از بازی های متنوع ، نقاشی و کاردستی ، نمایش ، بازی و ... استفاده می شود و دانش آموزان را با قرار دادن در گروه ها به تمامی مهارت های مورد نظر می رسانند.

    یکی از روش های مورد استفاده ی آموزگاران در پایه های اول و دوم استفاده از جورچین (پازل) است. استفاده از پازل در پایه ی اول بسیار مهم و مورد توجه است چرا که دانش آموز را به تمرکز حواس ، دقت در مشاهده ، تطبیق رنگ ها ، توجه به جزئیات تصویر و مهارت برقراری ارتباط میان دو قطعه و ... وا میدارد.

    استفاده از پازل برای تمامی کلید واژه های موجود در تمامی دروس (اعم از بخوانیم ، بنویسیم ، علوم و حتی ریاضی) ، بهترین روش در آموزش واژگان به افراد ناشنوا ، می باشد.

    برای دیدن پازل مربوط به نگاره ی 1 اینجا را کلیک کنید.


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ سه شنبه 1389/07/13

    برای دیدن طرز ساخت منگوله اینجا را کلیک کنید.


    [تصویر: PomPom-Sheep-425x564.jpg]



    برای دیدن بقیه ی کاردستی ها به ادامه ی مطلب بروید...